Lody miętowe na tradycyjnej bazie francuskiej

Zaklinamy pogodę - mroźnym przepisem! :)

Moje drugie podejście do lodów. Pierwsze niekoniecznie udane pod względem smakowym (przepis był nieco przekombinowany) ale gdy znalazłam w miesięczniku Kuchnia przepis na tradycyjną francuską bazę do lodów rzuciłam w kąt niesmaczne wspomnienia i ruszyłam na podbój kubków smakowych.

Walka była ostra (no może tylko trochę mroźna ;)) ale zdecydowanie warto było znowu spróbować!

Moją wersję przygotowałam z miętą - orzeźwiającą, aromatyczną. W podanej ilości tylko deliknie wyczuwalną ale wszystko zależy od rodzaju mięty (u mnie to była mięta pipeprzowa). Jeżeli lubicie mocne smaki dodajcie jej trochę więcej.

Lody miętowe na tradycyjnej bazie francuskiej

Lody miętowe

Składniki

Etap I:
250 ml mleka 3,2%
250 ml śmietanki kremówki
Około szklanki świeżej mięty (można dodać więcej dla uzyskania intensywniejszego smaku)

Etap II:
5 żółtek
130-150 g cukru (biały lub trzcinowy)
250 ml zimnej śmietanki kremówki










Sposób przygotowania

Etap I:
Podgrzewamy śmietankę z mlekiem i miętą. Odstawiamy na 1-3 godzin.

Etap II:
Z cukru i żółtek ucieramy kogel-mogel. Podgrzewamy ponownie składniki z etapu I, zdejmujemy z ognia, przecedzamy.

Do gorącej mikstury mleczno-miętowej wlewamy cienkim strumieniem ubite żółtka ciągle mieszając. Powstałą płynną masę podgrzewamy na małym ogniu cały czas mieszając aż zgęstnieje (można zrobić test róży*). Nie wolno zagotować!
Przelewamy przez sitko do zimnej śmietanki kremówki. Mieszamy. Pozostawiamy do ostygnięcia, po czym chłodzimy w lodówce.
Mocno schłodzoną zamrażamy w maszynce do lodów lub w zamrażalce (przez 3 godziny mieszamy co 30 minut, żeby rozbić kryształki lodu).

* test "róży" - zamoczyć łyżkę w płynie/masie, wyciągnąć i dmuchnąć na wypukłą stronę łyżki. Jeżeli konsystencja będzie na tyle zwarta, że płyn nie zleje nam się strumieniem w dół lecz utworzy na łyżce gęsty wzór przypominający różę, to masa jest gotowa)

Smacznego!


Może Cię także zainteresować

0 komentarz/komentarzy